English
2010
2009
Dogodki
MEDNARODNA KONFERENCA V KRAKOVU NA POLJSKEM / International Academic Conference: Intangible Heritage of the City. Musealisation, Preservation, Education.
Krakov, 30. maj - 3. junij 2016

PONEDELJEK, 30.5. 2016:

Dan je minil predvsem v znamenju vožnje. Pozno popoldne smo dosegli mesto Krakov. Po nastanitvi v hotelu smo se sprehodili z zemljevidom po mestu in poiskali stavbo Mestnega muzeja, kjer bo v prihodnjih dneh potekala konferenca.

TOREK, 31.5.2016:

Dan se je začel ob 8.30 uri z registracijo udeležencev konference.

Konferenca se je začela ob 9. uri z uvodnim nagovorom in predavanjem direktorja Krakovskega mestnega muzeja. Sledili so referati udeležencev iz vse Evrope. Vsak od nas je imel na voljo 20 minut za predstavitev svoje teme. Predstavil sem Škofjeloški pasijon in naše skupne napore, ki so bili v zadnjih letih vloženi v pripravo nominacije za vpis Škofjeloškega pasijona na seznam nesnovne kulturne dediščine pri UNESCU. Popoldne sem v času nemenjenemu diskusiji uspel prikazati še kratek 7 minutni film o Škofjeloškem pasijonu.

Prvi dan konference se je po večerni diskusiji zaključil ob 19. uri. Ob 19.30 uri je sledil voden ogled mesta Krakova, ki je trajal dobri dve uri.

Predstavitev Loškega pasijona na mednarodni konferenci v Krakovu

SREDA, 1.6.2016:

Drugi dan mednarodne konference se je začel ob 9. uri. Ob spremljanju referatov in živahnih strokovnih razprav je dan hitro minil. Ob odmoru smo se srečali tudi z nekaterimi rokodelci tradicionalnih poljskih obrti, ki so razstavili svoje izdelke. Tako smo imeli priliko pokramljati z izdelovalcem orožja, kleklarcami tradicionalne poljske čipke in izdelovalci poljskih jaslic. Drugi dan konference se je zaključil podobno kot prvi ob 19. uri.

Ogled filma o Loškem pasijonu na Konferenci v Krakovu

ČETRTEK, 2.6.2016:

Dan je v celoti minil v znamenju Lakonične procesije. Procesijo po ulicah mesta Krakova prirejajo enkrat letno in sicer prvi četrtek po prazniku Svetega rešnjega telesa. Lakonik- bradat mož, oblečen v živo pisana vzhodnjaška oblačila na majhnem umetnem belem konju "jaše" po mestu, zbira denarne prispevke in blagoslavlja darovalce. Izvor lika je zavit v tančico skrivnosti, menijo da izvira iz 13. stoletja (zmaga nad Tatari) ali pa je še celo starejši. Procesija se je ob plesih in nagovorih župana, predstavnikov muzeja in ostalih veljakov zaključila v poznih večernih urah na glavnem trgu v Krakovu. Leta 2014 je bila vpisana na seznam nesnovne dediščine pri Unescu.

PETEK, 3.6.2016:

Dopoldne smo izkoristili za ogled še nekaterih Krakovskih znamenitosti, nato pa smo se podali proti domu.

Končni rezultat konference bo poleg predstavitve tudi objava članka o Loškem pasijonu v publikaciji, ki jo bo izdal Muzej mesta Krakova in sicer v poljskem in angleškem jeziku.
Dogodki
IZLOŽBE DOMIŠLJIJE Prodajne razstave umetnikov in rokodelcev

Vljudno vabljeni na odprtje Izložb domišljije, prodajnih razstav umetnikov in rokodelcev v Škofji Loki. V skupni akciji se tokrat povezuje kar 16 organizacij iz Škofje Loke ter več kot 60 posameznikov.

Muzejski večer ob 150 letnici rojstva Ivana Groharja

Kulturno središče Stare Žiri, Tabor 2, Žiri

Kustosinja Loškega muzeja Barbara Sterle Vurnik nam bo ob jubileju spregovorila predvsem o Groharju v povezavi s Škofjo Loko in okolico. Tudi s pomočjo slikovnega gradiva nam bo skušala predstaviti Groharjevo zgodbo in razstavo, ki jo je letos postavila v Loškem muzeju ob slikarjevi 150-letnici rojstva.

Odprtje razstave MAUSAR - ŽIROVSKI APELLES

Letošnje leto obeležujeta 90. letnica rojstva žirovskega slikarja, pisatelja in glasbenika Jožeta Peternelja – Mausarja in donacija njegovih osebnih predmetov, ki jo je Muzej Žiri pred časom pridobil od umetnikovih dedinj. Ob tej priliki smo pripravili priložnostno razstavo, na kateri predstavljamo Mausarja ne samo kot slikarja, ampak preko njegovih osebnih predmetov odkrivamo različne vidike njegove zanimive osebnosti.