Petek, 2. oktober 2020

Terensko delo kustosov

Projekt Foto Loka

V ateljeju Mita Gegiča v Škofji Loki 14. 2. 2020. <em>Foto: Nina Misson</em>
V ateljeju Mita Gegiča v Škofji Loki 14. 2. 2020. Foto: Nina Misson
V ateljeju Mita Gegiča v Škofji Loki 14. 2. 2020. <em>Foto: Nina Misson</em>
V ateljeju Mita Gegiča v Škofji Loki 14. 2. 2020. Foto: Nina Misson
+7V Foto muzeju Vlastja v Gorenji vasi 20. 5. 2020. <em>Foto: Saša Nabergoj</em>
V Foto muzeju Vlastja v Gorenji vasi 20. 5. 2020. Foto: Saša Nabergoj
V Foto muzeju Vlastja v Gorenji vasi 20. 5. 2020. <em>Foto: Saša Nabergoj</em>
V ateljeju Igorja Pustovrha v Škofji Loki 20. 5. 2020. <em>Foto: Nina Misson</em>
V ateljeju Igorja Pustovrha v Škofji Loki 20. 5. 2020. <em>Foto: Nina Misson</em>
Ameriške razglednice. V ateljeju Tomaža Lundra v Škofji Loki 23. 8. 2020. <em>Foto: Nina Misson</em>
Ameriške razglednice. V ateljeju Tomaža Lundra v Škofji Loki 23. 8. 2020. <em>Foto: Nina Misson</em>
Načrt postavitve Avgusta Bertholda. <em>Foto: Oblikovanje: Luka Kravanja</em>
Načrt postavitve Jane Jocif. <em>Foto: Oblikovanje: Luka Kravanja</em>

Januarja 2020 je ekipa kustosov projekta Foto Loka (Miha Colner, Nina Misson, Saša Nabergoj, Boštjan Soklič) začela obiskovati ateljeje še živečih ustvarjalcev – fotografov oziroma njihovih dedičev. Namen teh obiskov je bil pregled fotografskega gradiva posameznih umetnikov oz. umetnic in seznanjanje z njihovo ustvarjalno prakso.

Od januarja do marca smo se tako dobili s Sašem Kočevarjem, Janezom Pelkom, Mitom Gegičem, Urbanom Babnikom, Tonetom Štamcarjem, Nives Lunder v ateljeju Tomaža Lundra in Sanelo Jahić. Ti študijski obiski ateljejev so bili prvi korak na dolgi poti spoznavanja opusa fotografov, njihovih preteklih izkušenj in pričakovanj ter delovnih praks. Vse fotografe je na tak ali drugačen način oblikovalo ali zaznamovalo loško območje, kustosi pa smo začeli primerjati njihove prakse in iskati skupne točke, ki bi prihajajoči razstavi dale rdečo nit.

Pri raziskovanju umetnikov, ki niso več živi, je bilo naše delo bolj arhivske narave, pregledati je bilo treba arhive muzejev in izslediti kako redko knjigo, se odpraviti v knjižnice … Tako smo se povezali z Muzejem novejše zgodovine Slovenije (MNZS), kjer hranijo fotografski arhiv loškega fotografa Edija Šelhausa.

Zaradi zunanjih okoliščin je bilo naše delo za nekaj mesecev več ali manj omejeno na virtualne stike in raziskovanje od doma. Šele konec maja smo lahko nadaljevali s preostalim delom študijskih obiskov. Z Dašo Simčič smo se dobili v ateljeju Igorja Pustovrha, s Simonom Mlakarjem smo pregledali del zajetnega arhiva Toneta Mlakarja, z Jano Jocif pa smo se pogovorili o njenem ustvarjanju v času karantene. V Gorenji vasi smo pregledali še zbirko Vladimirja Simončiča - Vlastje v Foto muzeju Vlastja, ogledali pa smo si tudi temastko razstavo njegove portretne fotografije na Ljubljanskem gradu. Konec junija smo v Ljubljani obiskali dediče Avgusta Bertholda v prostorih njegovega nekdanjega studia, s čimer smo opravili še zadnji študijski obisk.

V poletnih mesecih je bilo treba pripraviti ožji izbor fotografskega gradiva za razstavo. Izbor smo nato skupaj s kustosi pregledali, skušali pa smo določiti tudi način postavitve na razstavi, ki bi posameznega umetnika kar najbolje predstavila. Septembra smo pripravili nabor gradiva, ki je moral biti zastavljen jasno in pregledno, saj smo oblikovalcu razstave Luku Kravanji predstavili izbrane fotografe in njihova dela. Pogovarjali smo se o možnih načinih postavitve razstave, ki bi ustrezal vsakemu umetniku posebej in se hkrati z ostalimi povezal v smiselno celoto. Več o projektu ...

Pripravila: Nina Misson