Portretist in stripar Tit Nešović

Tit Nesović: David Cameron, olje na papir, 2016
Tit Nesović: David Cameron, olje na papir, 2016
Tit Nesović: Iztok, olje na platno, 2016
Tit Nesović: Iztok, olje na platno, 2016
Tit Nesović: Obrazi, akvarel, 2017
Tit Nesović: Obrazi, akvarel, 2017

Tit Nešović je slikar in oblikovalec, po duši pa predvsem stripar in portretist. Rodil se je 6. maja 1983 v Kranju. Osnovno šolo je dokončal v domačem kraju – Poljanah nad Škofjo Loko. Izobraževanje je nadaljeval v Ljubljani, kjer je leta 2004 zaključil Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo, umetniško smer. Po srednji šoli se je izpopolnjeval na zasebni Šoli za risanje in slikanje v Ljubljani ter se še med opravljanjem četrtega letnika uspešno vpisal v prvi letnik Akademije za likovno umetnost, kjer je študij uspešno zaključil leta 2011. Še isto leto se je zaposlil kot oblikovalec na Založbi Modrijan. Trenutno živi in ustvarja v tujini. Kot član Združenja umetnikov Škofja Loka se je likovni publiki s svojimi deli večkrat predstavil skupinsko, nekajkrat pa tudi samostojno.

Nešović izbrano motiviko upodablja v različnih tehnikah (akvarel, olje na platno, olje na papir, akril, čista risba, klasična in računalniška grafika), svoje umetniško poslanstvo pa dojema kot možnost za vizualno pustolovščino v okviru ekspresionistično-realističnega slikarstva. Portreti znanih ali popolnoma anonimnih ljudi kažejo na avtorjevo dovzetnost za raziskovanje obraznih zgodb, skritih pomenov grimas in pogledov. S sposobnostjo za “branje” psiholoških značilnosti upodobljencev Nešović prek obraznih potez, telesnih poz, drž in gibov izvrstno posreduje karakterne posebnosti izbranih oseb, ki ga navdihujejo in umetniško vznemirjajo, mu dajejo navdih in ustvarjalni polet. Skozi naturalistično izdelane podrobnosti spoznavamo slikarjevo tehnično znanje, pridobljeno v obdobjih ukvarjanja z ilustracijo. Na tem področju je dosegel visoko stopnjo tehnične in izrazne popolnosti v podajanju tako figure kot portreta. Nešović portrete namensko ali nenamensko deformira in znotraj žanra dosega želeno skrajnost, ki ga zadržuje, da pri obdelavi ne bi zapadel v območje karikature. Ponuja nam slogovno sintezo slikarskih in risarskih izkušenj, ki nas spomni na filmsko kadriranje. Pri tem si pomaga tudi z ustrezno izbiro barv, s katerimi rafinirano ali dramatično pastozno označuje tisto, kar želi izpostaviti – bodisi kot akcent ali kot namišljen prostor, v katerem bivajo njegovi upodobljenci. Velikokrat svoja dela prenaša iz klasičnih medijev v digitalne. Nešovićeve likovne zgodbe, bodisi portreti ali stripi, so pripovedne, formalno zgovorne in vedno izpričane z občutkom za satiro.

Pripravil: Boštjan Soklič