Srečanja: Fotografije Toneta Mlakarja in članov Foto kluba Anton Ažbe
14. september – 2. november 2025
Galerija 140, Tábor, Češka
Kustosi: Saša Nabergoj, Anja Zver (Loški muzej Škofja Loka) in Miha Colner (Galerija Božidar Jakac Kostanjevica na Krki)
Strokovni sodelavec: Peter Pokorn ml. (Foto klub Anton Ažbe)
Odprtje: Sobota, 13. september 2025, ob 16.00
Razstava Srečanja Loškega muzeja Škofja Loka, nastala v sodelovanju s Foto klubom Anton Ažbe in Mestnimi galerijami Tábor, bo v okviru Táborskih srečanj 2025 gostovala v Galeriji 140 v središču Táborja.
Razstava Srečanja združuje izbor fotografij iz petdesetletnega opusa Toneta Mlakarja, arhitekta, scenografa in fotografa iz Škofje Loke, in posnetkov, ki so jih v zadnjih dveh desetletjih v času festivala Táborska srečanja naredili člani loškega Foto kluba Anton Ažbe.
Pobuda za sodelovanje mest sega v leto 1989, ko so Damjan Prelovšek, Peter Pokorn st. in Jan Jelšik v Táboru pripravili razstavo Mlakarjevih fotografij. To je vodilo v uradno pobratenje mest leta 2006 in redna srečanja ob festivalu Táborska srečanja, pogosto pospremljena s priložnostnimi fotografskimi razstavami.
Fotografi iz Škofje Loke so v dveh desetletjih ujeli utrip Tábora, festivalskega dogajanja in prijateljskih vezi med obema mestoma. Uvodni del razstave prinaša izbor 25 fotografij, ki osvetljujejo predvsem festivalsko povorko, vlogo loških udeležencev in simboliko generala Žižka, osrednje zgodovinske osebnosti Tabora.
Razstava Toneta Mlakarja pa predstavlja izbor podob iz njegovega obsežnega fotografskega arhiva, ki ga v celoti hrani Loški muzej, s katerimi je avtor dokumentiral dogajanje v Škofji Loki in širši okolici. Osrednji poudarek izbora je osredotočen na predstavitev Mlakarjevih fotografskih dokumentov iz druge polovice 20. stoletja, ko je bila družbena situacija na lokalni in globalni ravni izrazito konstruktivna in osredotočena na izboljšanje življenjskih pogojev ljudi. V povojni Evropi je od 50. let naprej prevladoval duh modernega humanizma in s tem pozitiven odnos do družbenega in ekonomskega napredka, ki je obljubljal ugodno in pravično prihodnost za celotno populacijo. Mlakarjeve podobe gradbišč cest, tovarn, stanovanj in javne infrastrukture, javnih dogodkov, uličnih prizorov ali krajin pričajo o neizmernem idealizmu ljudi, ki so verjeli v gradnjo bodočnosti s kolektivnim angažmajem. V prvi vrsti je fotografska zapuščina Toneta Mlakarja pomemben zgodovinski dokument nekega prostora in časa, ki ga je uspel zabeležiti na neposreden, luciden in mestoma ironičen način.